Szeroki tor

  • home
  • /
  • Szeroki tor
ilustracja

Za jedwabnym szlakiem, o ile...

Jak się okazało, burmistrz Sławkowa jednak jest za nowym jedwabnym szlakiem. Kiedy się okazało? Ano, podczas uzyskania przez spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa otrzymała finasowania z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Pan Rafał Adamczyk osobiście zaszczycił swoją obecnością akt podpisania umowy między partnerami w dniu 25 stycznia w Warszawie. Brawo!

 

Burmistrz Sławkowa udzielił także krótkiej wypowiedzi (jedynie dla strony internetowej gminy Sławków?), poniekąd towarzyszącej wydarzeniu:

Serdecznie gratuluję władzom spółki tak potężnych planów inwestycyjnych, które najlepiej świadczą o ogromnym potencjale i ekspansywnej strategii rozwoju. Dla Sławkowa to dobre informacje. Przedsięwzięcia, które zamierza zrealizować PKP LHS idealnie wpisują się w rozwój Nowego Jedwabnego Szlaku jako strategicznego korytarza transportowego. Mam nadzieję, że stanie się to kolejnym argumentem w staraniach o budowę łącznika drogi S1 z Euroterminalem

Z wypowiedzi tej wynikać zdaje się, że nowy, kolejowy jedwabny szlak kolejowy skończyć się winien w Sławkowie. A potem, a dalej, gdy powstanie sławetny łącznik drogowy (patrz: ubiegłoroczny protest przeciwko jedwabnemu szlakowi włodarzy miast i gmin zagłębiowskich z panem Rafałem Adamczkiem, być może, na czele w Archiwum KRZ), ładunek z wagonów trafi na tiry, tiry z torów wrócą na drogi, i pojadą hen w Polskę. A te z Polski przybyłe do Sławkowa ładunki, trafią z tirów na wagony, a wagony pojadą hen, na Daleki Wschód. Proste?

No, a jakżeby inaczej...?

kil